מה עושים עם זר שנבל? קבלו 4 כיוונים מרעננים!

מה עושים עם זר שנבל? קבלו 4 כיוונים מרעננים!

מכירים את התחושה המרגשת שמציפה ברגע שמקבלים זר רענן, ובמקביל את שלבי דעיכת ההתלהבות למראהו של זר שאט אט קמל ומתייבש?

ובכן זה סופו של כל זר, אך האם באמת ממהרים לזרוק? ובכן זוהי בהחלט אופציה אחת, אך יש מספר כיוונים נוספים שבהחלט כיף להכיר ואף מומלץ לנסות.

 

סקרנים לגבי מה ניתן לעשות עם זר שנבל? קבלו 4 כיוונים מרעננים עבור ניצול מיטבי:

יצירה - פרחים שאינם במיטבם מהווים הזדמנות מעולה ליהנות מיצירה. מחפשים כיוונים? קבלו 4:

  • חותמות - ניתן לקחת בד חלק בצבע בהיר ועם פטיש עץ להעביר אליו צורות של פרחים (כולל גוונים), וכל זאת ע"י מכות קטנות שמוחצות את פני הפרח כנגד הבד.

 

  • ייבוש ויצירה - ניתן להניח את הפרחים בין נייר עיתון למשך כמה שבועות, ולאחר שהם יתייבשו לחלוטין לקשט צנצנות, אלבומים ואף ליצור עם הפרחים תמונות יצירתיות, כאשר תמיד ניתן לשתף בתהליך היצירה גם את הילדים.

 

  • פעילות עם ילדים - גם כשהזר קמל, עדיין ניתן למצוא עלי כותרת במצב טוב, ואותם מומלץ לאסוף לטובת יצירה מהנה עם הילדים, כאשר הרעיון הוא להשתמש באותם עלי כותרת כאילו הם היו מדבקות. כך למשל ניתן להניח על דף את העלים בקומפוזיציה הרצויה ומעל לרסס לכה שקופה, או למרוח דבק שקוף. ניתן להטמיע בעבודת חימר, ניתן למרוח את עלי הכותרת על דף לבן ובכך לייצר צביעות מיוחדות ועוד.

 

  • תכשיטים - כיום מאוד טרנדי לייצר תכשיטים ומוצרי נוי עם אפוקסי (חומר קשיח ושקוף בו ניתן להטביע פריטים רצויים), כאשר שימוש בפרחים מוביל לתוצאה מאוד עדינה ומרשימה.

 

  • יצירת זר חדש - זר שעשוי מסוגים שונים של פרחים תמיד יציג פרחים רעננים, לצד פרחים שהם יותר נבולים, כך שתמיד ניתן לעצב מחדש את הזר הקיים, ואף ליצור ממנו מספר זרים קטנים ורעננים.

 

  • תחיה מחדש - יש זרים שניתן להחיות, במיוחד אם מדובר בזר שמכיל פקעות ובצלים. במקרה זה רצוי לחתוך עם סכין נקייה את הפקעת/בצל, לשמור במקום יבש ומאוורר (בעיתון ולא בשקית ניילון), וכמובן שלא ליד פירות שמפרישים אתילן (תפוח, בננה..). כל זאת יאפשר בתחילת העונה ליהנות מפריחה מחודשת.

 

  • תבלון - עלי כותרת של פרחים יכולים להוסיף טעם וריח ייחודי לשלל מאכלים. כולל תבשילים, סלטים, קינוחים ואפילו משקאות. מה אם כן עושים? קודם כל מבררים מאלו פרחים מורכב הזר, ולאחר מכן נכנסים לגוגל ובודקים האם העלים נחשבים אכילים, ממש כמו עלי הכותרת של הורד, ציפורני חתול, אמנון ותמר ועוד.

כך תאריכו את חיי הפרחים

הכול טוב ויפה, אך קודם כל מבקשים להאריך את חייו של הזר עד כמה שאפשר? היעזרו בחמשת חוקי הברזל הבאים:

  1. החליפו מים מדי יום.
  2. אל תציבו את הזר מתחת למזגן, ליד חלון, או ליד קערת פירות.
  3. לפני שימוש תרחצו את הכד.
  4. עבור חיתוך, השתמשו בסכין חדה ונקייה.
  5. רכשו מראש מחנות פרחים ולא מנקודה אקראית בצומת, וזאת כיוון שמדובר בפרחים שעמדו זמן ממושך בשמש, כך שהם מראש מגיעים אליכם כשהם לקראת הסוף.

תתרגשו תתכננו ותיהנו!

אז בפעם הבאה שאתם מקבלים זר פרחים אל תמהרו לחשוב כמה זמן נותר לו, אלא תתחילו לחשוב מה ניתן לעשות עם "הפרחים העייפים" וכמובן שתתחילו להתרגש - הפכו את הזר ליצירה יפהפייה, מנה טעימה, או פעילות מהנה – לבחירתכם :)

  מאמרים נוספים