אוהבים פרחים? אלו הטרנדים החמים ביותר בתחום!

אוהבים פרחים? אלו הטרנדים החמים ביותר בתחום!

עולם עיצוב הפרחים תמיד היה ותמיד יהיה צבעוני ומרגש, אך גם כאן תמיד יהיו טרנדים חדשים.

אז מה התחדש בתחום מבלי שעצרנו לשים לב? מוזמנים להתרשם ולהתעדכן!

 

  • צבעים נועזים ומפתיעים: אם במשך תקופה ארוכה תחום הפרחים שמר אמונים לצבעים רכים ובהירים, כמו לבן פנינה, ורוד עדין וצהוב חלמון, הרי שכעת יש קצב חדש בתחום הפרחוני - קבלו את הפרחים בעלי הגוונים העזים. פרחים בגווני כתום חם, סגול עמוק, ירוק זית ואפילו שחור דרמטי. קחו כמה אלו ותשלבו אותם עם ירק, או עם פרחים בעלי גוונים יותר רגועים, ותקבלו זרים בעלי נוכחות סופר מרשימה.

 

  • מרקמים מעניינים: לא רק צבעים, אלא גם טקסטורות יוצאות דופן משחקות תפקיד חשוב בעיצובים מודרניים של זרי פרחים. למה אנחנו מתכוונים? פרחים מיובשים, פירות יער, ענפים, עלים דקורטיביים ומבחר עשיר של צמחים ירוקים התווספו בשנה האחרונה לשלל זרים, כאשר הם מעניקים תוספת מרשימה של גוון, קונטרסטיות ועניין.

 

  • עיצובים גיאומטריים ומינימליסטים: אם לאורך תקופה ארוכה שלטו בזירה העיצובית זרים טבעיים בעלי מראה "פרי סטייל", הרי שכיום רוב העיצובים מציגים מראה מדויק שנתמך בקווים נקיים, צורות גיאומטריות ומינימליזם שקט. אומנם טרם נפרדנו מזרים בעלי מראה פראי ומשוחרר שנתמך בצורות א-סימטריות, אך בהחלט מדובר בשני קצוות מנוגדים ובו זמנית ריחניים וסופר מרשימים.

 

  • פרחים מקומיים ועונתיים: תמיכה בחקלאות מקומית ושמירה על הסביבה תמיד היו חשובים, אם כי נדמה שלאחרונה שימוש בפרחים עונתיים ומקומיים שולטים, ואם יורשה לי לומר, טוב שכך. לא רק שהם מחברים לעונה הנוכחית, אלא הם גם ממזערים טביעת רגל פחמנית.

 

  • אלמנטים משלימים: כל עוד מדובר בזרים שמוצבים באגרטלים שקופים, יש הרבה מקום לשלב צבע, צורה ועניין. אנחנו מדברים על שימוש באלמנטים טבעיים, ממש כמו ענפים, אבנים, חול, קונכיות, ספלולים ועוד. כל זאת מוסיף עומק ותחכום - יוצר חיבור יפהפה עם הטבע ומכניס ממד משחקי.

 

  • פרחים אכילים: הפרחים אינם מככבים רק בזרים, אלא גם במנות אוכל, כך שניתן למצוא כיום שלל פרחים אכילים בסידורי הפרחים, ממש כמו פרחי לוטוס, פרחי לבנדר, סחלב סוניה, בגוניה, ורד, ציפורן, חרצית ועוד. אלו מוסיפים ממד נוסף של ניחוח וטעם, אם בזר ואם בצלחת. המלצה שלנו? אם בוחרים בזר טעים ויפה שכזה, תוסיפו לו לא רק ברכה אישית, אלא גם מתכון נחמד.

 

  • מיקרו-גינון ביתי: הטרנד שהתחיל בקורונה ממשיך לתפוס תאוצה, וכמובן שאנחנו מדברים על חקלאות עירונית ביתית. המלצה שלנו? תרכשו זרי חורף עם בצלים ותשתלו מחדש בעונה הבאה.

 

  • אגרטלים מפתיעים: אם עד כה דיברנו על פרחים, אין לשכוח גם את האגרטלים, כאשר כאן נמצא שכיום הם עשויים משלל חומרים מפתיעים ואף ממוחזרים. ממש כמו בקבוקי זכוכית, רשתות דייג, קש, בדים וכדומה.

 

  • סדנאות DIY: כיום רבים רוצים להתחבר לטבע ואף חולמים להיות שוזרי פרחים, ולו ליום אחד, כך שניתן למצוא שלל סדנאות פרחוניות. בין היתר יש סדנאות של גידול ייחורים, של סידורי פרחים, של עיצוב כדי בטון, של עיצוב עציצי קקטוסים, של סדנאות קוקדמה (טכניקת גינון יפנית שכוללת כדור טחב כבית עבור השורשים) ועוד.

 

  • גידול טחב: אט אט הטחב יוצא מהחרכים החשוכים ועובר לקדמת הבמה, כך שלא מעט אנשים נהיו מומחים לגידול טחב ביתי – זה יכול להיות בתוך צנצנות, פעמוני זכוכית תלויים ועוד. מדהים כמה זה יפה ומיוחד!

שנסכם?!

אין שום רע בזרי פרחים רגילים, אך מדהים לגלות שגם בתחום כה פשוט חלים שינויים צבעונים ומשמחים. נצלו זאת, תתרשמו ותיהנו!

  מאמרים נוספים