פרחים: 10 עובדות שיפתיעו אתכם!

פרחים: 10 עובדות שיפתיעו אתכם!

האם ידעתם שפרחים יכולים לרפא את עצמם, לזהות סכנה, לשפר את מצב הרוח, לתמוך באיכות האוייר ואפילו לתקשר ביניהם? כנסו לכתבה!

פרחים הם יצירה מופלאה. פרחים הם יפים, ריחניים ואף מרגשים, אך האם ידעתם שיש עוד הרבה דברים מדהימים שאפשר לספר עליהם? למשל שהם יודעים לרפא את עצמם, לזהות סכנה ולתקשר ביניהם?

מוזמנים לצלול ביחד עמנו לעולם פרחוני של צבע, ריח ושלל עובדות מרתקות, כך שבפעם הבאה שתקבלו זר פרחים במתנה, תסכלו עליו מזווית מעט שונה והרבה יותר מעריכה.

 נהייתם סקרנים? עברו על העובדות הבאות, מבטיחים לחדש לכם!

זיכרון תקשורת ועוד

  1. תהליך התאוששות טבעי - פרחים יכולים לרפא את עצמם מפציעות ומחלות. הם עושים זאת באמצעות תהליך טבעי. התהליך מתחיל כאשר הפרח מזהה בעיה. במקרה זה הפרח משחרר הורמונים וחלבונים שגורמים לתאים הפגועים לצמוח מחדש, כאשר תהליך ההתאוששות יכול להיות מאוד מהיר (כמה ימים), או לחלופין ממש איטי (יותר משנה), וזאת בהתאם לחומרת הפציעה/מחלה וגורמים משלימים , כגון הגיל של הפרח, סוג הפרח (לצורך הדוגמה ורדים מתאוששים מהר) ותנאים סביבתיים.

 

  1. זיכרון - פרחים יכולים "לזכור" את המקום שבו הם גדלו. כך לדוגמא מחקר שנערך באוניברסיטת קורנל מצא שפרחים שגדלו באזורים מוארים וניטעו באזורים חשוכים, יעדיפו באופן מובהק סביבה מוארת.

 

  1. זיהוי סכנה + תגובה - פרחים יכולים לזהות סכנה, למשל חרקים או חום קיצוני. כאשר הפרחים מזהים סכנה, באפשרותם לשנות לא רק צבע, אלא גם צורה.

 

  1. תקשורת - פרחים יכולים לתקשר זה עם זה באמצעות מולקולות כימיות, עובדה שמסייעת להם להתקיים. באפשרותם להודיע לפרחים אחרים לגבי סכנה, הזדמנות להתרבות, שינויים במזג האוויר וכדומה.

 

  1. תמיכה במצב הרוח - פרחים יכולים להשפיע על מצב הרוח שלנו באופן מידי. מחקרים בתחום מצביעים על כך שפרחים יכולים להשפיע על מצב הרוח שלנו באופן חיובי - ביכולתם להפחית מתח, חרדה ודיכאון, ובמקביל להעלות את תחושת האושר והשלווה.

 

  1. מאז ומעולם - במשך מאות שנים פרחים סייעו לתקשר וכיכבו בטקסים פולחנים ובשיטות רפואיות, אם כי לפני ואחרי הכול פרחים מאפשרים לומר תודה ללא מילים. כמו כן, כיוון שמדובר במתנה מתכלה, היא נוטה להתקבל בשמחה רבה.

 

  1. תמיכה ביכולת הקוגניטיבית - פרחים יכולים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו. מחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו מצא שאנשים ששהו בחדר עם פרחים, חוו שיפור באיכות הזיכרון וברמת הריכוז.

 

  1. סינון אוויר - פרחים מסייעים להירדם טוב יותר, בעיקר כיוון שביכולתם לשפר את איכות האוויר (לספוג פחמן דו-חמצני ולפלוט חמצן). במקביל, פרחים מסייעים ליצור אווירה רגועה ושלווה בחדר השינה, אם כי כמובן שאין ללכת לישון לצד כל סוג של פרח.

 

  1. ריפוי - פרחים יכולים להגן עלינו מפני מחלות. לצורך הדוגמה נציין שיש סוג של סחלב שבעלי הכותרת שלו יש חומרים פעילים שביכולתם להרעיל תאים סרטניים. כמו כן, יש פרחים שניתן לשלב את עלי הכותרת שלהם במרקחות מועילות. כך למשל אם נחזור לדוגמה של הסחלב, נציין שניתן לטחון את עלי הסחלב ולערבב עם דבש/ג’ינג’ר ואת הכול להוסיף לתה. מאוד יעיל למי שסובל מאולקוס ומבעיות עיכול, ואף מדובר בתה שמכיל תכונות אנטי בקטריאליות.

 

  1. סימבוליות - פרחים מסמלים אהבה, הערכה ושלום, אם כי במקומות שונים ייתכנו פרשנויות שונות.

מה אתם מחפשים?

אז.. אם מחפשים להעניק לאדם שאוהבים זר מרשים בעל ערך מוסף, מוזמנים לשתף אותנו מה בדיוק אתם מחפשים. למשל פרח שמסייע לסנן את האוויר (ממש כמו חרצית או ספטיפיליום), או פרח שמסייע לצלול לתוך שינה יותר טובה (למשל סחלב).

תסמכו עלינו, נשמח להכווין לעבר האפשרות המתאימה ביותר :)

  מאמרים נוספים