שמירה על זרי פרחים - 10 טיפים פשוטים וחשובים

שמירה על זרי פרחים - 10 טיפים פשוטים וחשובים

אין כיף יותר גדול מאשר לקבל זר פרחים כמתנה, אך כדי ליהנות ממראה חיוני לאורך זמן, רצוי להכיר מספר טיפים פשוטים וחשובים ליישום.

סקרנים? קפצו פנימה!

אין כיף יותר גדול מאשר לקבל זר פרחים מרהיב כמתנה, אך כדי להמשיך ליהנות ממראה חיוני, רצוי להכיר מספר טיפים פשוטים, ובו זמנית חשובים ליישום.

סקרנים? טרם נתחיל נעצור לחדד שזר טרי עתיד להחזיק מעמד סביב שבוע ועד עשרה ימים, ואם רוכשים זר שמתכוונים להעניק במתנה, אין להחזיקו מחוץ למים מעבר ל3 שעות, ובטח שאין "לאחסנו" במצב מאוזן.

אז עבור הפעם הבאה שבה תזכו לקבל זר פרחים, תעצרו לרגע, תקדישו דקה וחצי של קריאה ותצאו עם "תואר ראשון" בתחום שימור ביתי של זרי פרחים - מתחילים!

נוסחת פלא טמפרטורה ושאר מסקנות

  1. חופש - גם את המארז מרשים ביופיו, מוטב להפרידו מהזר בהקדם, וזאת כיוון שהאריזה מונעת מהפרחים לקבל את כמות החמצן הנדרשת, עובדה שעשויה לקדם ריקבון.

 

  1. חיתוך אלכסוני - גם אם הפרחים בגובה מושלם מבחינת האגרטל, עדיין רצוי לחתוך מעט את הקצוות (ע"י סכין ולא ע"י מספריים), ואף בזווית של 45 מעלות. בכך מסייעים לפרחים לספוג היטב את המים.

 

  1. מיקום - אל תציבו את זר הפרחים לצד קערת פירות, וזאת כיוון שאלו פולטים גז אתילן שמזרז נבילה.

 

  1. טמפרטורה - מוטב לבחור עבור הזר מקום מוצל (וכמובן להימנע משמש ישירה), ואף רצוי להימנע ממקום שסמוך לתנורי חימום או מזגנים. מדוע? פשוט מאוד, חום קיצוני נחשב כמזרז ריקבון.

 

  1. מים קרים וטריים - הקפידו להחליף את המים מדי שלושה/ארבעה ימים ואף השתמשו במים קרים, נקיים וטריים. מים חמים, או כאלו שכבר עמדו כמה ימים, עלולים להאיץ ריקבון. כמו כן, בעת החלפת מים תקטמו את הגבעולים ב-4 ס"מ, אם אפשר ע"י סכין חדה (ולא עם מספריים).

 

  1. תוספת מזון - בטבע, פרחים ניזונים מאדמה מלאת מינרליים ותוספים, ועל כן כאשר מדובר בזר שמנותק מפני הקרקע, נוצרים חוסרים. כדי להתגבר על כך מומלץ להחזיק בבית "ערכת מזון לפרחים". מדובר בשקיות קטנות שאת תכולתן שופכים למים.

 

  1. נוסחת פלא - קבלו טריק פשוט שישמור את הזר שלכם חיוני לאורך זמן. תערבבו ספרייט (לא דיאט) עם מי ברז (עדיף מי מזגן/מים מזוקקים) ביחס של 1/4 (יותר מים) ולתוכו תוסיפו חצי פקק של אקונומיקה.

 

הזר מתחיל להיראות נבול? יש לנו עוד טריק בשרוול! תכניסו את הזר לכלי חסין חום שמלא עד לגובה של 4 ס"מ במים רותחים. לאחר כ-8 דק' תקטמו את התחתית של הזר ותעבירו לכלי עם מים טריים. הזר עתיד להתעורר לחיים!

 

  1. אוורור - כמובן שרצוי להניח את הזר במקום מרכזי בבית, אך גם במקום קריר ומאוורר, כך שהפרחים ייהנו מאספקה טובה של חמצן.

 

  1. קיצוץ - אם יש עלים שנוגעים בשטח פני המים, תסירו אותם. הרעיון הוא למנוע נבילה.

 

  1. ניקיון - תוודאו שמכניסים את הפרחים לכלי נקי שעבר חיטוי יסודי, עדיף עם אקונומיקה, וזאת כדי למנע מגע עם בקטריות מזיקות.

שומרים ומפנימים

אז מה היה לנו פה? "מידע מציל פרחים" שעוסק בבחירת מיקום, השקיה, גיזום, טמפרטורה ואף 2 טיפים של מקצוענים (מים רותחים וספרייט - זוכרים?).

מכאן שאם נסכם, נאמר שדי קל לשמור על פרחים טריים. אם רק תעקבו אחר עשרת הטיפים שציינו, תזכו להאריך את חיי הזר וליהנות ממנו לאורך זמן. מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים ואף לשמור אותו ברשימת המועדפים, ולו עבור הפעם הבאה שתזכו לקבל זר פרחים רענן ומרשים במתנה.

  מאמרים נוספים