ללא תואר שני - כך תגדלו סחלבים!

ללא תואר שני - כך תגדלו סחלבים!

רוצים לגדל סחלבים באופן מקצועי? מוזמנים לגלות כיצד מדשנים, מתי משקים, מהי הטמרפטורה האידיאלית, כיצד מייצרים ייחורים של סחלבים ועוד.

סחלבים הם מסוג הפרחים היותר מיוחדים, אצילים, מרשימים ויוקרתיים, אך לא כולם אוהבים לקבל אותם, וזאת בשל החשש שלאחר כמה שבועות הפרח יאבד מקסמו ולא יתאפשר להצילו.

מזדהים? בדיוק בשל כך אנחנו כאן, כדי להסביר שגידול סחלבים אינו כזה מפחיד!

עם קצת ידע והתמדה, גם אתם תזכו לגדל סחלבים בריאים ופורחים - כל מה שצריך זה רק לעקוב אחר מספר הוראות פשוטות (באמת שהן פשוטות).

לרשותכם המדריך המלא לגידול סחלבים מרשימים!

גידול סחלבים - המדריך המלא

  • בחירת סחלב: עבור גידול סחלבים כחול לבן, חשוב לבחור בסוג שמתאים לתנאי מזג האוויר, ממש כמו סחלב פנלופסיס, סחלב דנדרוביום וסחלב קטליאה, אם כי כמובן שקיימים סוגים נוספים.

 

  • אור: סחלבים זקוקים להרבה אור, אך לא לשמש ישירה. מקום טוב לשתול בו סחלבים הוא ליד חלון מוצל, או חלון שפונה לכיוון דרום/מזרח.

 

  • מצע: השתמשו בעציץ עם חורים בתחתית - מסייע לניקוז יעיל.

 

  • טמפרטורה: רוב הסחלבים מעדיפים טמפרטורות גבוהות. הטמפרטורה האידיאלית היא בין 18 ל-25 מעלות, ואף רצוי הפרש של 10 מעלות בין היום ללילה. מדובר בתקופה ללא הפרשי טמפרטורה משמעותיים? היעזרו במיזוג, אם כי יש לשים לב שהמיזוג אינו פונה ישירות לכיוון הסחלב.

 

  • לחות: סחלבים זקוקים ללחות גבוהה. אם גרים באזור יבש, מומלץ להניח את העציץ על מגש עם אבנים רטובות ואף רצוי לרסס במים לפחות כפעם ביום.

 

  • השקיה: סחלבים אומנם מפונקים, אל לא צריכים הרבה השקיה. יש להשקות מדי 10/14 ימים. כיצד בטוחים? פשוט בודקים. נוגעים באדמה ואם היא לחה, מחכים שהיא תהיה יבשה. מדוע? השורשים זקוקים לחמצן ואילו השקיית יתר חונקת ומובילה לריקבון של השורשים.

 

  • דישון: כדי לפרוח, סחלבים זקוקים לדישון - מומלץ לדשן בכל השקיה שנייה. כמו כן, מומלץ להשתמש בדשן ייעודי לסחלבים - דישון נוזלי, מרוכז ומאוזן.

שלב ב' - טיפוח

אז מה היה לנו כאן? מספר דגשים פשוטים שנוגעים למיקום, טמפרטורה, דישון, השקיה ולחות. מה עתה? נעבור לדבר על טיפול משלים - כל מה שנוגע לטיפוח.

גם כאן העצה די פשוטה: עלים יבשים או חומים מסירים. כאשר הסחלב גדל, מוטב להעבירו לעציץ יותר גדול. אם יש צאצאים, מוטב להעבירם לכלי חדש. לאחר הפריחה, רצוי לגזום מעט (לא את כל העמוד) וגבעולים יש לגזום רק אם הם לגמרי יבשים. עדיין קצת ירוקים? תשאירו, הם מספקים לצמח אנרגיה חשובה.

שלב ג' - ייחורי סחלבים

זהו! עכשיו גם אתם יודעים כיצד לגדל סחלבים ממש כמו מקצוענים. רוצים להעלות דרגה? בואו נדבר על ייחורים!

נשמע מרתיע? ממש לא, כמה פעולות פשוטות וזוכים לייצר צמח חדש לגמרי לבדכם.

אז מה עושים? עברו על חמשת השלבים הבאים:

  1. מחכים עם החיתוך עד שהסחלב יסיים לפרוח.
  2. חותכים עם סכין שעברה חיטוי במי חמצן.
  3. מבצעים חיתוך כשני שליש מעל ה"עין", ואם חותכים חלק עליון, מוודאים שהוא נחתך ביחד עם שורשי אוויר - שווה לראות סרטון הדרכה.
  4. רצוי לטפל באזורים החתוכים ע"י פחם פעיל מדולל במים, או בחומר קוטל פטריות.
  5. הכינו מצע שתילה מתאים, ייעודי לסחלבים.

כבר לא מפחדים?!

למה אתם מחכים? צאו לקנות סחלב חדש ותיענו לאתגר!

רוכשים כמתנה? תגדילו ראש ותשלחו לאותו אדם קישור של המאמר, כך שהוא יזכה לגדל את הסחלב באופן מרשים, פשוט ולצד גאווה גדולה.

שנסכם?! עם קצת טיפול ותשומת לב, תזכו ליהנות מפרחי סחלב מרשימים לאורך שנים - בהצלחה!

  מאמרים נוספים